Dior DiorAddict lipstick 976 Cosmopolite 2015 swatches

Jovisst är det hög tid att visa någon mer av guldklimparna som låg så fint och väntade på mig när jag kom hem från Mallorca för ett par veckor sen! Du fick se det snygga nagellacket här!

wpid-20150830_140104.jpg
Ett geleffekt-lack som bara är tillgängligt nu ur Cosmopolite-kollektionen hösten 2015

Idag måste du få se läppstiftet som jag redan nu älskar och har visat på Insta (@donnachic71) Det heter Dior Addict Lipstick och är färg nr 976. En härligt bärig färg nu till hösten som jag bara dööör lite av! 🙂

~Dagens beautyflash: Inser att jag kan göra något litet för en annan människa som gör stor skillnad, bara att lyfta luren eller skriva det där smset till exempel. ❤

DSC07115
Kärnan med loggan gör läpparna härligt mjuka och smöriga!

Kicks skriver så här:

Hydra-gel core läppstift med spegelglans, färg och extra-glansigt top coat i ett! Kärnan förstärker glansen, hållbarheten och fukten på läpparna. En trendig modeaccessoar!

Om du går in på Kicks så ser du min färg näst längst ner, Be Dior 976. Kicks tar 370 kr för denna skönhet. Kärnan med loggan CD (som tyvärr inte syns lika snyggt efter man börjat använda läppstiftet) är till för att göra läpparna mjuka och glansiga.

Det finns flera undergrupper som duktiga fina Malin skrivit om här. Jag håller med henne om att det är svårt att veta i vilken grupp mitt eget läppstift är från, men så länge det är snyggt, mjukt och sitter riktigt fint väldigt länge, så är jag mer än nöjd! 🙂

DSC07113
Hur snygg bärig höstfärg är inte denna??

Nagellacket Wonderful som du såg i början, är en one shot (en gångs-släpp) som tillhör dessa snygga läppisar. Hela Cosmopolite-kollektionen tilltalar mig mycket, förutom de blåa skuggorna tyvärr. Jag är ledsen, men det funkar bara inte för mig.(Lite tur att ingen kom till mig!) Allt annat känns ok, men inte blått. Har du någon anti-färg själv? Nåt du bara inte klarar av? 😉

lottas mobil 5 sept -15 2329
Färgen blir lite mer plommonfärgad irl, men ser ungefär ut så här! 🙂

Jag ska fortsätta testa mig igenom den guldiga flytande ögonskuggan och ögonbrynspennan, och Sauvageparfymen får maken i sitt skåp. Så får jag återkomma igen till Dior, så gärna sååå! ❤

Har du något lyxmärke som du gillar lite extra mycket, och kanske köper mest på taxfree eller när Kicks har rabatt till exempel? De där lyxigt dyra exklusiva sakerna som man ibland dregglar lite extra över… 😉 Sen finns det absolut bra budgetmärken, herregud, det går inte att alltid leva livet on the top, but a girl can dream… ❤

Kram Lotta

6 thoughts on “Dior DiorAddict lipstick 976 Cosmopolite 2015 swatches

  1. Vividragonfly 13 september, 2015 / 18:05

    Mitt lyxmärke är Sensai… svider lite med foundation för 800 spänn men hittar ingen bättre!

    • beautybydonnachic 13 september, 2015 / 18:11

      Ååååååhh underbart!!! ❤❤❤ Sensai är bland de allra bästa i toppen!! Håller med dig! Tycker du om nya doften?

      Jag har lyxat till mig med foundation från La Prairie, ögoncreme och lite annat. Men aj vad det svider!! 😊😱

      By Terry är lite mer mitt emellan budget och lyx, levererar alltid tycker jag! 👍

      Roligt att du delade med dig, ha en skön söndagskväll!
      Kram,
      Lotta ❤

  2. kashaya 13 september, 2015 / 18:17

    Jag gillar ögonbrynspennan.

    • beautybydonnachic 13 september, 2015 / 18:25

      Ja den verkar riktigt bra! Tur det, för min Browwiz är på upphällningen, igen! 😊

      Ha det bra!
      Kram! ❤

  3. Fröken S 13 september, 2015 / 21:06

    Ja droool! Dior är älskat här. Ju mer jag testar desto mer gillar jag! Favoritfoundationen: Diors! Primer? Diors! Läppstift? Ja, Diors är med i toppen!, Ögonskugga? Ja, Dior är med i toppen igen!

    Såklart man inte kan ha allt från dessa lyxmärken, men vissa saker från dem räcker bra länge och är värt mer än några billiga läppstift som torkar ut mina läppar….

    En del budget är såklart jättebra- dyrt är inte lika med bäst alla gånger.

    Sensai gillar jag också. Dyrt som tusan men deras foundation skulle jag vilja prova någon gång. (Risken är ju dock att man åker dit och då blir det svettigt….)

    Är lite sne på SC annars: de ringde mig och förklarade att de skulle skicka mig retursedel i samband med ny palett som inte luktade. Tjejen jag pratade med skulle skicka ett mail också. Retursedel har jag inte sett röken av än, kan vara att inga av paletterna doftade som de ska, men det hade ju kunnat sägas i mailet. Som inte har kommit. Mutter….

    Så i ren ilska klickade jag hem UDs nya naked. Använde rabattcheck och blundade hårt.

    Och blåa ögonskuggor. Nä, det bara går inte. Känner mig som en fjortis av olika skäl och tycker dessutom inte att jag passar alls i det! Jag har också svårt för vissa lila/vinröda-nyanser. De som ger effekten att det ser ut som om någon slagit en: fin blåtira…! Eller att man inte har sovit på 3 veckor.

    Anar att läppstiftet du visar är en av de jag tittade på. Tyckte att det var lite sheer (vad sjutton säger man på svenska?) tyvärr och hittade ett annat som var mer drag i. Ska kika imorgon som sagt.

    Nu måste handlingslista göras då maken ska ut och resa och det ekar tomt i skåpen. Äta makeup fungerar tyvärr illa. 😉 (De enda skåpen det är fullt i! Hahahaha!)

    Sedan har nya skorna invigts och de var såååå sköna! Gick tyvärr ut lite för hårt i början i ren glädje men genomförde iaf sträckan och slog min gamla tid. Men fasen vad jag ogillar rökare! Eller rättare sagt, deras ovana att röka! Blää vad äckligt det är att springa bakom några som går och röker! Går ju inte att andas och det är ju inte alltid man har extra racerfart att ta till för att komma förbi så fort som möjligt….. Usch!

    Kramar till dig bästa Lotta och ta det nu lite lugnt, ta en bara-vara-dag, det mår vi alla bra av! Finns nästan inga måsten alls egentligen, och framförallt inte ”måste-blogga-om-detta” -måsten! Säger som sonen: Ta och ”chilla” lite! 🙂

    • beautybydonnachic 13 september, 2015 / 21:26

      Jamen det är väl bara att erkänna – lyxigare saker är ofta både bättre och roligare leksaker för grown ups… 😉 En del kan såklart vara riktigt lureri, men av det jag har köpt är jag sjukt nöjd med allt! Och detta läppstift från Dior är inget undantag! Jag tycker inte det är särskilt transparent, men det är ju inte som Aubergine från Clarins som vi båda har (samma smak i mycket har jag tänkt på länge! :)) Det blir rätt lagom med färg som ser snyggt ut på läpparna länge. Men inte ett djupt bärigt heltäckande, nej det har du rätt i.

      Haha, lila som blåtiror? Det har jag aldrig tänkt på! Har kanske gått runt och sett allmänt misshandlad ut, haha, nej usch! Men när det drar för mycket åt blått gillar jag det inte. Mer åt varmt plommonlila/nästan vinrött är fint. Målar faktiskt naglarna nu as we speak med Cabaret från Ciaté som är en perfekt plommonfärgad nyans. 🙂

      Nämen what?? Jag har både reklamerat min Clarins Night, fått retursedel, postat iväg, plus fått bekräftelse om återbetalning. Allt inom ett par dagar från Skincity. Nu måste ju nåt ha missats här för dig! Hör av dig pronto! Och är det inte ett misstag, så blir jag förvånad. Första gången nåt inte funkar fr dem, som jag har hört. Berätta mer sen!

      Ååååååhh du har klickad hem Smoky?? 😀 Grattis, en palett blir man glaaad av!! Plus lite mer taxfreesaker! Jag hade tänkt att ha doftinlägg på löpande band om alla mina älskade nya parfymer, men det får bli sen… För yes, jag måste verkligen chilla på alla plan… Men hur lätt?? :/

      Du imponerar stort med din löpning!! Vad har du för mål? Du är grym, kämpa på men ta det försiktigt. Klassiskt att få skador annars i början, så take care baby…

      Kollar du in Skincitys guldpåse inatt/imorgon då? Eller inte in the mood? Först tänkte jag neeej, jag har passerat mitt beautykonto på långa vägar, meeen…, kan nog inte låta bli att kolla in vad de hittat på denna gång! 😉

      Sköt om dig du med!
      Kram kram! ❤

Tack för ditt avtryck här, uppskattas varmt!

