Ännu mer rent

Detta blir tredje recensionen om rengöringar lately, så jag kan inte hjälpa att jämföra dem lite. Vem av oss beautynördar gillar inte rengöring? 😉 A och O för en fin och ren hy!

Hud- och Kosmetikmässan hade Dermaceutics Advanced Cleanser inte ens släppts ännu, så denna är efterlängtad. När gulliga Lotta, som har hand om Dermaceutics, berättade att det skulle komma en rengöringsmousse för känslig hud utan syror, så fastnade jag redan där! Märket har annars många syraprodukter som kan krocka med annat du använder.

~Dagens beautyflash: Feedback från en väldigt rutinerad kvinna känns väldigt roligt!

Dermacetics nya rengöringsmousse
Dermacetics nya rengöringsmousse

Skincity beskrivs denna så här:

En mild rengöringsfoam som effektivt tar bort make-up och överskott av talg och ger huden en ren, fräsch och återfuktad känsla. Lämpad för alla hudtyper, även känslig.

Produktens ingredienser samt egenskaper:

  • Xylitol: Förhindrar uttorkning samt ger en återfuktad hud genom att främja och kontrollera hudens vattenflöde.

  • Zinc: Reglerar talgproduktionen och är bakteriedödande. Huden blir klar och balanserad.

  • Urea: Optimal fuktgivande ingrediens för epidermis. Huden blir mjuk, slät, smidig samt återfuktad.

  • Glycerin: Vegetabiliskt ursprung. Ger en återfuktande, skyddande film.

Precis som Mettes rengöring så är den alltså bakteriedödande, utöver att den är len som silke och känns fantastisk på huden. Om du gillar Mette Picauts nya Glorious Greens rengöringsmousse, som också är sprillans ny, så kommer du troligtvis gilla denna från Dermaceutics! Det gör jag!

DSC07179
Ett pump ger en ljuvligt len mousse som magiskt tar bort din makeup bättre än vad jag faktiskt trodde.

Älskar dessa mousser! Detta är ett pump, och jag har tagit ett till två när jag har tagit bort all min makeup vid mina tester. Allt mitt smink, inklusive ögonmakeupen, försvann lätt som en plätt! Jag säger som förut, använder hellre en separat till ögonen i vanliga fall, men jag vill veta exakt hur bra en rengöring är och om den också rår på precis allt om man är extremt trött en kväll. Det gör Advanced Cleanser, så den får mycket godkänt av mig där!

Den tredje rengöringen från Cicamed, som ju är med som minisize i Skincitys underbara höstpåse, recenserade jag här. (Den är faktiskt på 20 % fortfarande.) Trevlig rengöring, men inte alls för mina ögon. Resten får du läsa i det inlägget.

Det kan ju faktiskt vara läge att shoppa på sig lite staples man vet att man behöver i höst för att få ta del av den härliga Skincitypåsen. Vem behöver inte rengöring? Det var såå kul att jag fick påsen hemlevererad till dörren i måndags eftermiddag, (bara för jag shoppade så dyrt, scchh!!) Loved it! ❤

DSC07180
Denna rengöring kommer jag att använda upp känner jag på mig redan nu! Se så fräsch den ser ut 🙂

Det som gör att rengöringen från Dermaceutics slåss med M Picauts om första platsen för min del, är att de är båda så otroligt sköna! Jag älskar när det känns lyxigt och silkeslent när det kommer till all hudvård. Båda ger mig den känslan och bra resultat.

Jag kollar alltid efteråt med en bomullspad med ansiktsvatten hur mycket rester av sminket som finns kvar, och där är de också lika bra. Inget som stramar heller eller någon reaktion från min lite kinkiga hud. Så mycket bra jobbat även Dermaceutics!

Det kommer till personlig tycke och smak, helt enkelt! Ekologiskt eller inte, vilken typ av rengöring och pris förstås. Dermaceutics kostar 339 kr för 150 ml (2,26 kr/ml), M Picauts kostar 329 kr för 150 ml (2,19/ml), och Cicamed 232 kr för 150 ml (1,55 kr/ml på extrapriset).

Vilken rengöring föredrar du allra mest i ditt skåp? Och förresten – glöm för tusan inte min rabattkod till dig hos ACASIA! 🙂

Kram Lotta

*inlägget innehåller affiliatelänkar till Skincity och samarbete med ACASIA

4 thoughts on “Ännu mer rent

  1. Mona Lindström 16 september, 2015 / 22:21

    När jag löser din blogg blir jag bara mer och mer sugen på att testa nytt. Ska testa den vi fick med i skincity påsen från Cicamed i kväll. Sen skulle jag väldigt gärna vilja testa den nya från M Picaut. Men nu tror jag att mitt konto vill vila lite 😉
    Kramar från Mona

    • beautybydonnachic 16 september, 2015 / 22:39

      Haha, det var precis vad jag tänkte på idag Mona, att nu får det banne mig vara slutshoppat för ett tag, med ytterst få undantag, annars ska här inget varken klickas eller köpas hem! Herrejisses! 😱 Hur mycket kan man verkligen behöva?? Ok det är en hobby, men ändå… 😃

      Tack för alltid så fina ord, och rengöringar måste man ju iaf ha! Och dessa tre rengöringar är alla bra, men Dermaceutics och M Picaut i topp, hos mig. Man ska vara petnoga! 😊👍Trivas med rengöringen då den ska flitigt användas! Elin på Skincity nämnde Dermaceutics som en storfavorit. 😉👌

      M Picaut är minst lika bra, men den säljs ju på andra ställen som Hudoteket, så gå in där och kika på denna härliga ekologiska rengöring! Riktigt fin och nya serumet också! Nä inga mer tips nu, utan kolla Glorious Green Foaming Cleanser och tänk efter vad du behöver! 😍👌

      Ha en skön kväll fina du!
      Kram! ❤

  2. Lena 18 september, 2015 / 19:26

    Den där blir jag oxå sugen på, låter superskön! Har faktiskt ingen rengöring som jag eg gillar särskilt mycket. Ska kika lite närmare på denna, tack för fint tips! 🙂

    • beautybydonnachic 18 september, 2015 / 20:23

      Ja gör det Lena, för den är så himla mjuk och len för huden! Önskar iaf att du fick testa en silkesboll så du känner vad jag menar! 😁👍

      Kram på dig! ❤

Tack för ditt avtryck här, uppskattas varmt!

